divendres, 23 de novembre del 2007

Va de lletres



BLOC

"Les teves fruites són de goma,
Els teus pits de silicona
Les teves vivències,
Fotos digitals
I dius, que el que dius, es veritat!"

Aquesta és una de les brillants lletres que van sonar al concert de Mazoni a la sala El Sielu, paranoics i psicodèlics on els hi hagi. S’ha de dir que es va saborejar.

Precisament l’altre dia, escoltant el seu disc Si els dits fóssin xilòfons al cotxe em vaig centrar a captar especialment les lletres de les seves cançons. La veritat és que no tenen desperdici. Després vaig començar a recordar algunes de les lletres que més m’havien captivat. És cert que de més petit gran part de la música que escoltava era en anglès, i la poca música que escoltava en català (per exemple Sau, Sopa, Gossos) sempre vaig considerar que tenien unes lletres un xic carrinclones, com si fossin traduccions de cançons USA dels anys 60 o 70, posin com a exemples Bob Dylan, Lou Reed o Neil Young, sense posar en entredit la gran qualitat musical de qualsevol d’aquestes bandes. Recordo però haver llegit incansablement i buscar traduccions d’alguns discos en llengua yankee (que mai ha sigue el meu fort) com del Herat of Gold de Neil Young, o del Foreign Land de Christina Rosenvinge. Sentia el desitg de desxifrar quin era el sentit d’aquella música que em captivava.




No obstant un dels discs que més em va marcar en quant a contingut de les seves lletres, per a res banals, va ser el The Wall de Pink Floyd. El surrealisme i al mateix temps l’atmosfera asfixiant que vaig descobrir al propi film, em va fer adonar de la totalitat d’aquella obra mestra. Precisament una cançó que recordo que em va impactar per la lletra va ser Mother, on l’alter Ego de Roger Watters li va explicant a la seva mare tots els seus dubtes, pors i preocupacions:

Mare, creus que deixaran caure les bombes?
Mare, creus que m’hauria de presentar per a president?
Mare creus que els agradarà aquesta canço?


Mare creus que hauria de construir el mur?

-Oh! Fill, no ploris
La mare convertirà tots els teus malsons en realitat.

Veieu la pel·lícula i sabreu de que us parlo, arriba fins i tot a fer por.

No fa gaire, també rellegint una de les parrafades d’en Santi Balmes al seu blog, em vaig parar a pensar en la lletra d’un tema de l’últim disc de Love of lesbian (a aquestes alçades del bloc, els més àvids ja sabreu que en sóc un autèntic fan), el tema en quesito es titula "Me amo". Com a música, possiblement sigui de les coses més comercials que tenen LOL (i no per això dolent), però com a lletra, és de les més originals i acertades.

En el seu blog, el Santi explicava que el tema el va compondre dedicat al baixista del grup en un moment difícil per a ell i la veritat que jo la consideraria la primera cançó “d’autoajuda”. La cançó parla de l’espermatozoide que va quedar segon en la cursa per a la fecundació. D’aquesta manera diu, només al fet de néixer ja hem guanyat a milions “de hombres rana en celular” i ja ha estat un gran triomf. I en els moments més durs hem de pensar en aquell “hombre rana” que va quedar segon i volia estudiar Alemany. Només amb això ja hauríem de tenir un bon motiu per a tenir un “subidón” de moral. Tot i que dit així no ho sembla, s’ha de dir que la cançó és de lo més divertit que us podeu trobar.

I ja callo, per últim recomanar dos pelis que he vist recentment: REC (vaig estar a la preestrena a Manresa) que és tant bona com diuen, i Once (res a veure amb els cecs) que és molt més bona de lo que se n’ha parlat i les cançons són brutals.

I per cert, m’acaben de dir que el Barça-Madrid és el 22 de desembre, dia que acabo exèmens… ja començo a intuir un estat etílic important per aquell dia…

I per reacabar, la semana que ve (29) hi ha festa de Sta Bàrbara a Manresa, amb concert inclòs de Déjà vu! (tocava una mica de publi no? Es que no me n’he pogut estar)

Molta salut!!

I sexe, rock i palles mentals!! Jaja!!

PD: a vegades se me’n va l’olla…

1 comentari:

rockpallars ha dit...

luisito!!! varies coses:

dema jugem a artes, bon partit pq nem els dos empatats!!! la hora no la se ni el lloc, ara ho miro i te truco pq akabo d rebre un missatge teu jajaj

tb recordarte el concert d los manolos i gertrudis, el dia 22, ke hi comptis, ke amb el barça-madrid akella nit pot ser demencial!!

i el dia 29 a vere sim puc eskapar!! ja teu dire!! molarie moltissim veureus tokar a manresa!

i pel ke fa al text, ja tokae una actualitzacio!! tot i ke deu nido tocar el tema 'lletres', amb lo complexe q es... tot i aixo love of lesbian x sempre!! jej

pos re tio ara te truco!!

salut!!